המדריך למתגרש


היחסים עלו על שרטון, התגלע סכסוך במשפחה, יש ביניכם מחלוקות רבות ואתם מעוניינים לסיים את קשר הנישואין.

כאשר זוגות מבקשים לסיים את קשר הנישואין, לעיתים אינם נותנים דעתם מספיק על כל הגורמים החשובים בעקבות התהליך ויש צורך לקבל הכוונה מקצועית של עו"ד מומחה בתחום.

להלן מספר צעדים שעליכם לדעת טרם מתגרשים:

חשוב לזכור כי עת הגירושין, אשר הינו הליך טעון רגשית ולא פשוט כלל, לרבות עבור הילדים הקטינים, יש ליתן את הדעת ראשית על טובתם, על מנת למזער כמה שניתן את הפגיעה בהם, בעקבות הליך הפרידה והגירושין.

החל מיולי 2016 לא ניתן להתחיל הליך גירושין באמצעות הגשת תביעות לביה"ד או לביהמ"ש לענייני משפחה.
בטרם פניה לבית הדין או לבית המשפט, הצדדים מחויבים להשתתף בפגישת גישור לישוב הסכסוך - מטעם בית המשפט, אשר זו נקראת פגישת מהו"ת ("מידע", "היכרות" ותיאום"), בה נפגשים הצדדים ומנסים ליישב את המחלוקות כמה שניתן, גם בדרך צמצום יריעת המחלוקת בטרם פניה לבית המשפט.

מטרתה העיקרית של הפגישה היא לסייע לכל אחד מהצדדים בהליך המשפטי להבין אם ניתן לפתור את הסכסוך בדרך של גישור ובכך להימנע מהתדיינות ארוכה ומייגעת בבית המשפט. פגישה ראשונה תהא בנוכחות הצדדים והחל מהשניה תהא הפגישה בנוכחות עו"ד מטעמכם.

רק עת שאתם לא מצליחים ליישב את הסכסוך, אף להגיע להסכמות בנוגע למחלוקת ביניכם, ניתן לפנות לבית המשפט באותו עניין נשוא הסכסוך המשפחתי.
הזכות מוקנית לצד שפתח את ההליך להמשיך בהגשת התביעה למקום בו בחר: ביה"ד או ביהמ"ש לענייני משפחה.

חשוב להדגיש כבר עתה כי משרדנו דוגל "בשיטה הגישורית" בה ניתן להגיע להסדר (הסכם) בין הצדדים בנוגע לכל יריעת המחלוקת הקיימת ביניכם, בדרכי שלום ונועם, בהידברות ומתוך רצון להיטיב כמה שניתן ולשמור עליכם כמשפחה גם בעתיד וגם כשאתם גרושים.
טובת הילדים תמיד לנגד עינינו ואנו נציב אותם בקדמת הבמה ונשמור על זכויותיהם, בריאותם הנפשית ועליכם ההורים ככל שניתן כדי שתוכלו לתקשר יחד כהורים לטובת הקטינים גם כזוג גרוש.

בהסכם הגישור, יהיה ניתן לכלול את כל רכיבי המחלוקת, לרבות מזונות הקטינים, משמורת, הסדרי ראייה, הפרדה רכושית, פירוק שיתוף במקרקעין וכל עניין אחר הקשור למחלוקת. בתום ההליך, יהיה ניתן להעביר את ההסכם לבית המשפט על מנת שזה יקבל תוקף של פסק דין המחייב את הצדדים. הסכמים בדרכי שלום נחתמים באופן מיידי, בתי המשפט מעודדים ומברכים הסכמים שכאלה.

ראוי לציין כי חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לפני שחותמים על הסכם גישור אשר מקבל בסופו תוקף של פסק דין, כי לחזור מהסכם כזה ולבטלו קשה מאד עד כדי בלתי אפשרי.


כשמוצו ניסיונותיכם להביא את תהליך הפרידה והגירושין לסיום בדרכי נועם, אל תאמרו נואש! משרדנו יעניק לכם את השירות האדיב, האישי, הדיסקרטי והמקצועי הטוב ביותר שניתן לקבל, יבנה איתכם את האסטרטגיה הנכונה עבורכם להליך הגירושין וילווה אתכם משפטית וכלכלית לכל אורך הדרך, עד לקבלת התוצאה המבוקשת עבורכם!

ידוע כי בישראל לדאבוננו, תופעת הגירושין שכיחה מאד, ואירוע מכונן זה, אשר קורה בתוך התא המשפחתי, משפיע על כל הצדדים להליך, הן לזוג המתגרש, הן על הילדים והן על כל המשפחה כולה.

כאשר ניגשים להליכי גירושין, חשוב לפעול בחכמה ורצוי לקבל ייעוץ מקצועי מעו"ד מומחה. בשביל זה אנחנו כאן בשבילך על מנת לסייע לך לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורך.


נכתב ע"י: עו"ד גלית שמש-פאוקר, מתמחה- אסף שנפלד 19.12.18

מאמרים נוספיםלמאמר הבא

לפרטים נוספים יש למלא:



פתור את התרגיל - שלוש ועוד חמש שווה ל:
(הזן ספרות בלבד)



אתר נגיש